Sider

mandag den 19. maj 2014

ENDNU EN CARIDGAN


Jeg er blevet bidt af en gal strikker! Inden jeg var færdig med Tusindfryds yndlingscardigan, begyndte jeg allerede at pønse på et nyt cardiganprojekt. Jeg lånte "Finstrikket" af Helga Isager på biblioteket og var solgt til flere cardigans lige med det samme!
Både Swallow og Daffodil fristede gevaldigt, men i sidste ende faldt valget på den tynde og langærmede model af Pine. Åh den er så smuk!!

Garnet blev bestilt hjem fra Garnudsalg.dk, 1 tråd højlandsuld og 1 tråd superfine Alpaca i grå som i originalopskriften. 
Jeg havde besluttet at jeg først måtte gå igang når yndlingscardiganen var færdig, men det blev da heller ikke så svært som jeg troede, for leveringen fra PostDanmark var en STOR kamp! Efter utallige opringninger, pendulfart mellem Taulov og Københavns pakkecenter op til flere gange uden der skete noget (altså pakken, ikke mig!), landede garnet, en hel uge efter det oprindeligt blev leveret forkert, endelig på et posthus nær mig, så det kunne afhentes! Heldigvis nåede garnet at komme på den aller sidste dag med levering af pakker inden påsken, så det lige kunne nå, at komme med mig i tasken til en weekend i sommerhus - thank God!!

Påskeweekenden i sommerhuset blev altså en god anledning at starte op og få strikket et godt stykke. Vores sommerhus ligger i et naturreservat i Thy uden strøm, så der er god tid til, at strikke, spille spil, gå ture til vandet og læse bøger i stearinlysets skær. Skønt med hel og aldeles afkobling!
Den havde lige et par uger der efter hvor den lå ret stille, men nu er jeg kommet igang igen og er nået til at få strikket ærmerne. Jeg synes egentligt, at patentstrikken går relativt hurtigt, selvom pindene ikke er så tykke. Dog er mønstret lidt kedsommeligt i længden, men sådan er det jo med det meste når man først har fået fat i systemet. Jeg håber den kan blive færdig til sommerferien, for jeg har allerede et nyt projekt i tankerne. Men den sidste eksamenperiode før ferien nærmer sig også med hastige skridt, så tiden til strik bliver nok mere knap efterhånden som vi nærmer os. Men så er det jo heldig at være studerende og dermed allerede have ferie fra d. 12 juni (så glemmer vi for en stund at ferien egentlig står på arbejde og reeksamen).


P.S. Katten kan heller ikke lide det dumme regnvejr vi har for tiden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar