Sider

mandag den 22. februar 2016

Aran sweater

Jeg har strikket en virkelig skøn sweater: Rosa sweater i Aran strik fra Lene Holme Samsøes helt fantastiske bog "Suveræn strik", som indeholder virkelig mange lækre modeller til kvinder!
Dne var rimelig hurtig og strikke i forhold til hvor avanceret den ser ud. Det eneste var, at der skulle ret meget montering til, som jeg jo som bekendt ikke er så stor fan af.

Jeg synes selv jeg var lidt vovet med farven, da jeg for en gangs skyld har valgt noget andet end forskellige nuancer af grå. Jeg strikkede 2 tråde Drops Alpaca i farven 7139 grågrøn. Jeg synes meget ofte ærmerne på hjemmestrikkede sweatre er for løse og slaskede, men på denne model var de bare helt perfekte til mig :-)

Model: Rosa Aran Sweater fra Suveræn strik
Garn: 2 tråde Drops Alpaca i farve 7139 grågrøn
Forbrug:
Pind: 4 1/2 og 5
Størrelse: Medium
Modifikationer: Jeg strikkede efter den korte taljerede model, men lavede trøjen samme længde som den lange model. Dvs. lidt en hybrid mellem de to. Generelt strikker jeg lidt løst, så hvis jeg skulle gøre det om, så ville jeg enten gå 1/2 pindstørrelse ned, eller strikke en str. S.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar