Sider

fredag den 19. februar 2016

Skyer i luften

En anden ting, som er sket efter min søster har fået en lille ny i maven er, at jeg er begyndt med hæklenålen igen. Jeg synes normalt ikke, at der er så forfærdeligt meget smart man kan bruge hæklede sager til, til voksne. Specielt ikke når man kan strikke. Men til børn og babyer er mulighederne jo nærmest endeløse ift. bamser, dukker, legetøj, uroer, suttesnore, rangler og barnevognskæder, og der findes virkelig meget fin inspiration på nettet. En ting jeg har lavet er en virkelig fin lille uro med skyer og en luftballon, som hun og baby skal have forærende til at hænge over puslepladsen.

Skyerne er hæklet er efter instagrambrugeren Lenezulu's opskrift, hvor den store sky er lavet på nål 3 og den lille på nål 2 med lidt færre ud og indtagninger. Dråberne er også efter hendes opskrift, og luftballonen er bare hæklet i frihånd. Men hvis man har bogen Lutterløkker, så har jeg set der er en meget fin opskrift på en luftballon dér. Alle ting er hæklet i den skønne kauni-uld som findes i nogle virkelig smukke, sarte, melerede farver.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar