Sider

torsdag den 17. november 2016

Hæklet elefanturo


Min lille skønne niece skal døbes på lørdag. Hendes mor har længe snakket om, at hun ønsker sig en uro til at hænge over puslepladsen, så det var jo en oplagt mulighed som en lille del af en sød gavekurv, der også indeholder et lækkert hjemmestikket barnevognstæppe.

Jeg har haft en del andet bestillingsarbejde på tapetet det sidste stykke tid og en eksamensperiode der virkelig trak tænder ud med dage på læsesal fra 9-18 de fleste dage 3 uger i streg. Så da jeg kunne ånde lettet op og holde en velfortjent lille ferie, satte jeg mig ned og fik (synes jeg selv) en sød ide til en uro der også fungerer som spilledåse.

Jeg har set flere lignende rundt omkring på nettet, bl.a. med elefanter hængende i luftballoner og da jeg fik ideen var planen da også, at den skulle hænge i snablen som jeg havde set andre steder. Desværre så det åndssvagt ud da jeg var færdig med det hele, så den endte med at hænge et mere balanceret sted ;-)

Opskrift: Ballon (På engelsk. Scroll ned til ballonen) - Elefant (Gratis opskrift. Man skriver sin mail ind og modtager derefter i sin indbakke. På engelsk.)
Garn: Elefanten i gråmeleret Kauni uld. Ballonen i lyserødt bomuldsgarn fra Søstrene Grene.
Forbrug: ca. 30 g Kauni og ca. 25 g bomuld
Pind: 3 mm til begge
Modifikationer: Ingen

Spilledåsen som er indeni ballonen er købt på ebay og findes med et hav af forskellige melodier. Søg på "pull string music box".



1 kommentar:

  1. Super fin elefant. Er det muligt at modtage opskriften på elefanten?
    med venlig hilsen
    Jeanette

    SvarSlet