Sider

søndag den 27. november 2016

Babysvøb





Jeg har strikket det fineste lille babysvøb/barnevognstæppe til dåbsgave til min niece. Den blev givet i en fin gavekurv sammen med et lækkert spisesæt fra Done By Deer og den søde hæklede elefanturo.


Opskriften fandt jeg på familiejournalens hjemmeside (de har mange fine baby-opskrifter), og garnet fandt jeg på tilbud på nettet, så samlet set kostede det vel i omegnen af 120 kr at strikke et babytæppe i det blødeste merinould. Oven i købet superwashbehandlet så de nye forældre kan putte det i maskinen på uldprogram (det gør jeg nu normalt med alt strik). Opskriften og diagrammet var dejligt nemt at følge og så går det jo super hurtigt på pinde 5 :-)

Denne gang har jeg valgt en neutral naturfarve, da min søster er glad for brune og hvide farver. Så passer det også godt til deres barnevogn.

Model: Strikket babysvøb fra familiejournalen
Garn: Drops Big Merino, farve: natur
Forbrug: Da Big Merino har en lidt kortere løbelængde end garnet angivet i opskriften bestilte og brugte jeg 7 nøgler garn (dvs. 350 g)
Pind: 5 mm
Størrelse: ca. 70*60 cm
Modifikationer: Jeg udelod den hæklede krebsekant til sidst, da jeg synes tæppets kanter var nydelige som de er.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar