Sider

torsdag den 7. november 2013

HÆKLEDE T-LIGHT COVERS

Så er det for alvor blevet vinter. Det er rå koldt udenfor, og jeg har nu brug for både vanter og hue på cyklen om morgenen... Men så er det jo hyggeligt at sidde inde på sofaen under et tæppe med the, hækletøj og yndlingsserier :-)

For tiden er der igen ekstremt travlt med studiet her, og det bliver der nok frem til efter jul. Alt for meget anatomi der skal læres udenad på alt for kort tid. Øv hvor kan det sætte en stopper for min ellers livlige julestemning.. Derfor kniber det også med at få tid til at hækle, selvom jeg helt vildt gerne vil søsætte en masse sjove projekter (inden jeg er færdig med de gamle.... Kender i det?). Jeg handlede da også lige garn, stager, stempler, karton, julepynt og alt muligt andet til over 300 kr. i Søstrene Grene for et par dage siden... Utroligt hvordan ting der koster 5-10 kr. kan beløbe sig til så mange penge (når man fylder kurven ;-))...

Jeg mangler stadig at få hæklet et lille juletræ mere til min mormor og yderligere 3 små kogler til min adventskrans og begge dele skulle jo gerne være klar inden 1. december. Ud over det har jeg hæklet en stor og flad kurv i zpaghetti til alt mit garn, som jeg egentlig ikke helt er tilfreds med. Jeg har bare ikke haft tid til, at lave den om endnu...

Til gengæld har jeg da fået færdiggjort et lille projekt. Nemlig hæklede covers til fyrfadsstager som skal være julegaver til de 2 søde piger i min studiegruppe. Opskriften er fundet her: filihunkat



Det er dog kun det ene sæt der er færdigt, men jeg har udvalgt farverne til det andet, og de skulle gerne kunne laves på et par aftener, så jeg kan krydse dét af på listen. Jeg overvejer lidt at lave dem i et andet mønster end popcorn, bare for at få lidt variation.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar