Sider

onsdag den 18. marts 2015

HÆNGEPARTIER

Jeg tror, at der hos en hver kreativ sjæl, findes en liste med hængepartier, som startede med gode intentioner, ideer og stor gåpåmod, men som aldrig er blevet færdige. Enten løb de tør for garn, blev for kedelige og tabte pusten, eller også blev de overhalet indenom, af andre smartere/bedre/sjovere projekter.
Og som listen med nye projekter, som jeg rigtig gerne vil påbegynde, bliver længere sker der langsomt det samme med listen over hængepartier...

Jeg har fx en hæklet hue, ala lutter idyl, som er halvt færdig.
Så er der nogle grydelapper (Tusindfryds huse), som jeg har lovet at hækle til min mor, men som er gået helt i stå, ved kun én hæklet lap ud af 4. Jeg har sågar glemt hvor mange masker jeg havde slået op, så de skal også lige tælles inden jeg kan starte en ny. Et par strikkede strømper hvor kun rib og hæl er strikket, vel at mærke på den ene sok. Så taler vi slet ikke om hvad der så kommer til at ske med den anden....
Også min skønne, dejlige men efterhånden ekstremt forhadte Helga Isager "Pine" mangler nu på 5 måned (eller sådan noget lignende) at få strikket nye forkanter op, efter jeg pillede dem op jeg egentlig havde strikket (og gjort cardiganen HELT færdig med).
Og så er der hængepartiet over dem alle. Sengetæppet, som jeg købte dyre domme af lækkert kauni ind til for længe siden, og som jeg kun har fået hæklet en en brøkdel af lapperne til..... Jeg har flere gange overvejet, om garnet i stedet skal gå til et andet og mindre ambitiøst projekt (gerne strikket), så hvis nogen har bud på, hvad et par nøgler kauni i hver farve kan blive til, så sig endelig til!  :-)
Ud over det er der en hel række mindre projekter, fx et hæklet dyr der mangler at få syet pletter på, en karklud der aldrig blev hæklet færdig,


Har du mange hængepartier liggende? Og giver de dig dårlig samvittighed, eller glæder du dig bare over alt det andet du har nået?

Jeg forsøger på det sidste, men det kan være svært, når de parkerede projekter ligger og kigger på mig i garnkurven...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar