Sider

søndag den 15. marts 2015

Strik i 2015

I år er jeg startet med, at lave en liste over alle de strikke-ønsker jeg har for 2015.
Med tryk på ØNSKER, for jeg kunne forestille mig, at der nok kun bliver tid til halvdelen, og at andet bliver føjet til undervejs, men det er også helt okay med mig. Der skal være plads til ændringer og nye ønsker, ellers bliver et strikkeprojekt bare til sur pligt i stedet for hyggelig fornøjelse.

Men her får i altså lige min foreløbige strikke-ønskeliste for 2015

Erliksant-jakke fra Pickles.no. 
Jeg har kigget på denne lange cardigan et utal af gange hele sidste år, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde det rigtige garn. Det originale fra pickles er hele tiden udsolgt og efter min pengepung også lidt smådyrt. Jeg har tanker om måske at forsøge mig med en garnsammensætning fra garnpusher.dk. Ellers må jeg bare overgive mig og slå til så snart "big fuzz" kommer på lager igen ;-)

Trøje fra enten Grey Days eller Blue Notes (måske Sunday eller Sky Blue?)
Jeg fik de to lækre strikkebøger af Susie Haumann i julegave af min svigerinde, og skal helt sikkert prøve en model eller to der fra i løbet af året. Måske "Sky Blue" skal være næste projekt som en skøn let forårs/sommer trøje

Paelas "Fly with me" vest
Denne har jeg faktisk allerede færdiggjort og afleveret til modtageren, min lille søde niece Ronja på 3 år. Den blev rigtig fin, og du kan læse om den i dette blogindlæg.

Mini høstjakke fra Pickles.no
Jeg har ambitioner om måske at strikke en mini-version af blogger favoritten Høstjakken af noget restegarn jeg har liggende købt hos garnudsalg.dk. Det bliver nok først engang til efteråret som en gave til niece Ronja.

"Fyrretrøje" opskrift af Krittewitt
Jeg har allerede strikke ét styk og har planer om én mere. Begge til mine søde baby-nevøer i hhv. dåbs og navngivninggave. Den første blev givet væk til dåb sidste søndag, og den næste skal vist bare være færdig til engang i sommer. Jeg strikker i et af mine yndlings bløde baby-garner cotton-merino fra Drops.

Gave til min søster 
Jeg har planer om måske at strikke en lækker lang cardigan til efteråret - fx en brun Marthejakke eller en anden lækker blød og lang model.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar